1 Nov 2010

Har inte bloggat något alls under helgen då vi har haft fullt upp. I lördags va det jobb för mig mellan 13-18.20. Men innan dess skulle vi hinna med att storhandla, och få i oss lite lunch innan jag skulle iväg. Fick bli 1 burk makrill med 2 kokta ägg ( på stående fot i köket )  då det blev liiiite tajt med tiden. Men som vanligt hann jag till jobb! Efter jobbet skynda jag mig hem igen då M och S skulle komma. Dem köpte med sig kinamat och det va såååå gott! Länge sen vi åt det. Vet inte riktigt när dem körde men jag tror att det va någon gång vid 12 tiden. Iallafall somnade Markus ganska snabbt på soffan. Så jag tog mig i kragen och vek och la in all tvätt innan jag gick och la mig. Ganska skönt ibland och få sova helt själv! Då menar jag om man har en gubbe som vrider och vänder på sig stup i kvarten.
Vad hände i söndags då? Jo på morgonen va Adam så snäll och följde med mig ner på gymmet. 45 min sen hade han tränat klart sa han =) Haha underbart! Kom hem igen till 9 och då åt vi frukost och sen drog vi igång.........Markus sorterade alla verktyg, bar ner en bokhylla till förrådet och byggde ihop dem 2 nya. Jag dammsuga och torkade golven, dammade och gjorde middag. Samtidigt som vi gjorde allt detta lekte vi haj och björn med Adam =) Moa hon sov!  Efter maten (som igår blev tacos) körde Adam och jag till Kulturhuset i Åstorp där det va dax för Pettsson och Findus teater. Adam satt som klistrad på stolen så bra han tyckte att det va! Tycker det är så skoj att man kan göra annat än att bara glo på tv och spela tv spel som vissa barn gör idag. E det konstigt att vi har så stor övervikt som vi har????!!!!! Nu kanske jag inte är riktigt rätt person att yttra mig om det här men JAG tycker det är fruktansvärt att man låter sina barn äta en massa skit mitt i veckorna och för att inte prata om all läsk vissa häller i sig. HJÄLP!  Jag tror på ALLT ( förutom läsk ) med måtta! Lördagarna ska man väl fortfarande längta till eller!?
En fika med grannarna hann vi oxå med framåt kvällen. Trevligt! Därefter det vanliga: kvällsmat, duscha barnen läsa saga och sen GOD NATT!
Skönt när vi vred tillbaka klockan igår för det betydde att jag och M fick en liten extra mysstund ihopa. Eller skulle fått =) jag somnade mitt i filmen som vanligt!

Nä nu ska jag springa ner och kissa hunden sen får vi se om lilla Moa ska sova en stund innan vi ska köra iväg!

See ya...........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0