Viktblogg kanske???

Idag har jag insett att min blogg nog kommer att handla om mat och motion ett tag framöver. Jag är riktigt nellad nu på att bli av med mina extra kilon. Men det innebär inte att jag kommer att sluta med god mat och godis. Jag kommer bara att välja rätt tillfälle och med mindre portioner istället att unna mig sånt på. Som idag tex då provade jag ett nytt recept på fläskfilégryta. Där skulle man han vispgrädde i! Jag som aldrig använder det annars utan bara har kört med Milda mini mat 4 %. Men det kändes inte så jättedumt att sitta och äta så fet mat idag, en ONSDAG eftersom att jag bara äter på assietter numera. Stora tallrikar är NO NO och små assietter och att bara ta en gång är YES YES! 

Det har inte hänt sådär jättevärst mycket idag. Jag lämnade Adam på dagis imorse kl 9.00, sen körde jag direkt hem, packade ner vår underbara tös i vagnen och tog med hunden på en powerwalk. 30 min blev det. Jag va helt "genomsvitt" när jag kom hem. Åt lite lunch och gick i duschen sen va det tid och bege sig till dagis igen. Man hinner inte så mycket som man tänker att man ska göra ibland. Igentligen hade jag bara velat lägga mig på soffan och vila en stund, sov nämligen ingenting inatt. Men lilla Moa hon va hur pigg som helst så det blev inget med det idag. Kanske imorgon.......

8.00 Frukost: 2 st fullkornsknäcke ( utan smör ) med makrill, 1 glas juice , 1 päron och 1 kopp te
11.00 Lunch: 1 avokado, 1 banan, 3 msk keso, 2 skinkbitar och 1 stort glas vatten

15.00 Mellanmål: 1 päron och 1/2 äpple, 1 glas vatten

16.30 Middag: Ris med fläskfilégryta (kött, lök, paprika, grädde, chilisås och curry) toppad med lite färsk banan och några cashew nötter.  1 kopp kaffe

20.00 Fika: 1 kopp te och liten skål med blandade nötter

Här kommer lunchen........


som va riktigt smarrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0